5/09/2010

bu işe gönül verdim

Birkaç gündür gecikmiş bir etkinliğin içinde yer alıyordum.Bende bir zamanlar İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Gönüllü’sü olmuştum. Bu gönüllülüğü çoğu gibi başlangıç otomasyonuna katılmış olmak,faceden grup sayfasına hayran olmak,gelen maillerin konusuna şöyle bir bakmakla gerçekleştirebildiğimi tabi ki düşünmemiştim! Sadece bir heyecana ortak olabilmeyi istemiştim.Bir şekilde bir gece ansızın geliveren bir maille bir anda yazdığım cevap maili ve devamında gerçekleşen görüşmeler falan filan son 3 gündür sabahtan akşama Halep Pasajı’ndaydım.

Elbette gün gün edindiğim bir çok izlenim ve arkadaşlıklar oldu.Herhalde ‘kendimi baya bir zorlasam ancak tanışabileceğim yapıda insanlarla’ bolca vakit geçirdim.

Kısaca hayatımın son 3 gününü adadığım bu aktif gönüllü eğitiminde gördüm ki;

Gönüllülük programında yer alan eğitmenlerin kafası pek bi karışık.Durmaksızın yaptığımız yuvarlak masa sohbetlerinde giriştiğimiz sorgulamalar beni bu sonuca götürdü. Bize bir şey soruyorlar ama laf olsun diye değil hakkaten adam anlam veremediği için soruyor gibi. Velhasıl bir hayli yordum kafamı bu soruları cevaplarken ve cevaplayanları dinlerken.

Pastel boyalarla yaptığımız soy kütüğümüz,kültürün çağrıştırdıkları,ve sokakta boynumuza astığımız yaka kartları…

“size birkaç soru yöneltebilir miyim?” ve devamında gelen sorulara aldığınız bir birinden bazen kaba,bazen kalıplaşmış,bazen kuşguculaşmış,bazen umursamaz,çoğu az zaman da etkileyici cevaplar …ve sokak ortasında aldığım iş teklifi. =)


bunlar çok eğlenceliydi.Sonra bir de promosyon ürünleri o almak için küçük bir yarışa girdiğimiz ama sonrasında taş çatlasın 2 kez kullanabildiğimiz eşyalardan bolca sahip oldum.


Yüzen vapur gemili kalemin tasarımcısını çok kıskandım..itiraf ediyorum.

Anneler günü sebebiyle erken bitirdiğimiz etkinliği kapatamadık tabuyla tamamladık,çok eğlenceliydi…tanışıklığımızı pekiştirdik o sıralarda.Günün sonunda yorgunluğuma yenilmeyip Frederic Chopin konserinede gidebilseydim kendimi aşmış olacaktım. Herneyse varsın bu sefer de aşmamış olayım.

Hiç yorum yok: